شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ |۱۱ صفر ۱۴۴۶ | Aug 17, 2024
حداد

حوزه/ مختار حداد مدیر مسئول روزنامه الوفاق گفت: راهپیمایی میلیونی اربعین حسینی و حضور قدرتمند مردم، یک اقتدار ده برابری را به اقتدار محور مقاومت و نیروهای مخلص و مبارز مقاومت اضافه می کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، امسال مراسم اربعین حسینی به دلیل همزمانی با دهمین ماه از جنگ غزه با شکوه بیشتری برگزار می شود. شرکت کنندگان از سراسر جهان این مراسم را فرصتی برای دفاع از مظلومان فلسطینی می دانند و امسال با هماهنگی مسئولان اجرایی در ایران و عراق شعار « کربلا، طریق القدس » برای راهپیمایی بزرگ اربعین در نظر گرفته شده است. این شعار یادآور سخن مهم امام راحل است که فرمودند؛ «راه قدس از کربلا می‌گذرد».

در همین راستا خبرنگار بین الملل خبرگزاری حوزه با «مختار حداد» کارشناس مسائل منطقه و مدیر مسئول روزنامه الوفاق به گفت و گو پرداخته است.

متن گفت و گو به شرح ذیل است:

حوزه: به نظر شما در شرایط امروز جهان که کوچکترین اخبار در دنیا پوشش خبری داده می‌شود چرا رسانه های مطرح جهان رویداد عظیم اربعین را بایکوت می کنند؟

درباره شرایط امروز جهان که چرا دشمنان اسلام و محور مقاومت اخبار اربعین حسینی را بایکوت می کنند، باید بگویم راهپیمایی اربعین حسینی یک گردهمایی بزرگ در حمایت از قضایای اول امت اسلام و مستضعفین در جهان بوده و نهضت حسینی همواره نهضت مبارزه با ظلم، نهضت آزادی خواهی، نهضت حمایت از مظلومین و نهضت حق و حقیقت است. بنابراین طبیعتا استکبار و استعمار و صهیونیسم جهانی با چنین نهضتی و حرکتی که در قالب یک راهپیمایی میلیونی در حال انجام است قطعا مخالف هستند.

بایکوت اخبار اربعین شکست خورده است

این راهپیمایی تأکید بر استمرار نهضت حسینی دارد، نهضتی که از دل آن مقاومت و انقلاب اسلامی که الهام بخش نهضت های مقاومت علیه رژیم صهیونیستی در دنیا بود، بیرون آمد . البته تلاش دشمنان برای بایکوت اخبار اربعین حسینی شکست خورده و امروز ما شاهدیم مردم از کشورهای مختلف جهان حتی افرادی که مسلمان نیستند در این راهپیمایی بزرگ حضور پیدا می کنند.

حوزه: با وجود بایکوت گسترده اخبار اربعین توسط رسانه های غربی شاهد حضور برخی از جوانان غربی در مراسم اربعین هستیم این آشنایی از چه طریقی برای این افراد مهیا شده است ؟

این افراد از طریق فعالیت های شبکه های اجتماعی و برخی از رسانه های مستقل که هدفشان رساندن حقیقت به مردم است با این راهپیمایی آشنا شدند و جوانان غربی متاثر از این حرکت میلیونی در این مراسم شرکت می کنند. امروز همین جوانان غربی هستند که با رژیم صهیونیستی مقابله و مبارزه می‌کنند و در صف اول نهضت حرکت دانشجویی و مردمی در کشورهای غربی و اروپایی در اعتراض به جنایت های صهیونیستی در نوار غزه علیه مردم بی دفاع این منطقه هستند.

حوزه: هرساله در آستانه اربعین برخی از جریان ها و رسانه ها در پی ایجاد اختلاف بین دو ملت ایران و عراق هستند .در عراق ایران هراسی و در ایران دروغ های مختلف علیه مردم عراق را شایع می‌کنند معمولا چه جریان هایی به طور مستقیم و غیر مستقیم این اقدامات را انجام می‌دهند و چه اهدافی را دنبال می‌نمایند؟

اختلاف افکنی میان دو ملت عراق و ایران از همان روزهای اول وجود داشته و پشت سر این اختلاف افکنی ها رسانه های آمریکایی، غربی و صهیونیستی هستند که یا به شکل علنی و یا از طریق هسته‌های اختلاف افکنی سایبری به ایجاد تفرقه بین دو ملت می پردازند. هدف دشمنان از ایجاد اختلاف، فتنه انگیزی میان دو ملت ایران و عراق است چرا که دشمنان نمی خواهند این دو ملت با یکدیگر متحد شوند، اما خوشبختانه شاهدیم در سال های اخیر تلاش های آنها در این زمینه شکست خورده است.

حوزه: یک سخن معروف از امام خمینی(ره) هست که «راه قدس از کربلا» می‌گذرد.ما در حال حاضر در دهمین ماه جنگ غزه به سر می‌بریم، راهپیمایی اربعین امسال چه اهمیتی دارد و چگونه شرکت کننده‌گان و رسانه های مقاومت باید مفهوم راه قدس از مسیر کربلا را تبیین نمایند. اگر آشنایی با مصداق های آن دارید معرفی بفرمایید.

امام خمینی (ره) مقصودشان از جمله «راه قدس از کربلا می گذرد» این بود که الگوی حرکت های مقاومت در جهت مبارزه با رژیم صهیونیستی و این نهضت مقاومت که علیه رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی مبارزه می‌کند ، نشات گرفته از نهضت حسینی در کربلا و نینوای سال ۶۱ هجری است.

شعار امسال اربعین «کربلا طریق الاقصی» است

امروز این جوانان مقاوم با الگوگیری از سید الشهدا رهبر آزادگان جهان در صف اول مبارزه با اسرائیل هستند و این نهضت الگو گرفته از نهضت امام حسین(ع) است و این مسیر را به سمت آزادی قدس باز خواهند کرد، همانطور که شعار امسال اربعین نیز «کربلا طریق الاقصی؛ کربلا مسیر قدس» است.

قطب نمای راهپیمایی اربعین حسینی به سمت فلسطین است

این موضوع امسال با حضور چند ده میلیونی مردم از کشورهای مختلف و به خصوص امت اسلامی نمود پیدا کرده است و شعار اصلی این مراسم حمایت از ملت فلسطین است و در آغاز مسیر راهپیمایی شعار اصلی در موکب ها با محوریت فلسطین است. به طور مثال در موکب «ندا الاقصی» علمای اهل سنت فلسطینی و لبنانی و از کشورهای مختلف حضور دارند از این رو هم وحدت اسلامی را نشان می دهند و هم مشخص می کنند که جهت قطب نمای این راهپیمایی به سمت فلسطین و آزادی قدس شریف است.

حوزه: بعد از شهادت شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس پارلمان عراق قانون اخراج نیروهای آمریکایی را تصویب کرد اما متاسفانه بعد از گذشت چند سال این اتفاق نیفتاده است، از سوی دیگر گروه های مقاومت عراق خود به مبارزه با نیروهای اشغالگر آمریکا می‌پردازند به ویژه در دوران جنگ غزه . به نظر شما نقش گروه های مقاومت در اخراج نیروهای آمریکایی از عراق چیست؟

مردم عراق، علما و حاکمیت عراق قانونی را تصویب کردند که باید نیروهای آمریکایی از خاک عراق خارج شوند و نیروهای مقاومت عراق در این سال ها بارها هشدارهایی دادند و در حال مبارزه با این اشغالگران هستند. در واقع بعد از سقوط رژیم دیکتاتوری صدام در سال ۲۰۰۳ به دست همین جوانان و مقاومت مردم عراق بود که این اشغالگران از عراق فرار کردند. این موضوع مهم و اساسی در منطقه است که نیروهای مقاومت در کل منطقه آمریکا را شریک جنایت رژیم صهیونیستی می دانند و با حضور اشغالگران آمریکایی در سوریه و عراق مبارزه می کنند.

امروز ما شاهدیم که ملت عراق نیروهای مقاومت و ملت های منطقه با قوت در این ماه های اخیر با اشغالگران مبارزه می کنند هم ملت، هم دولت و هم مقاومت عراق مخالف حضور اشغالگران هستند و حتما با راه ها مختلف با آنها مبارزه می کنند و قطعا موفق خواهند شد و آمریکایی های اشغالگر در این منطقه و در عراق امنیت نخواهند داشت.

حوزه: در آستانه پاسخ جبهه مقاومت به ترورهای اخیر رژیم صهیونسیتی در تهران عراق و لبنان هستیم همزمانی راهپیمایی اربعین حسینی و این پاسخ چه پیامدهایی برای جبهه مقاومت خواهد داشت و وظایف اهالی رسانه در این شرایط چیست؟

راهپیمایی اربعین بخشی از جبهه مقاومت است

راهپیمایی اربعین حسینی، جزئی از نهضت مقاومت است که علیه ظلم که نماد امروز آن استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل است مبارزه می کنند و این حرکت جزیی از حرکت جبهه مقاومت و میدان های مختلفی است که امروز شاهد قدرت نمایی محور مقاومت علیه اشغالگران صهیونیست و شرکای جنایتکار آمریکایی آنها هستیم.

راهپیمایی اربعین اقتدار محور مقاومت را افزایش می دهد

این راهپیمایی میلیونی و حضور قدرتمند مردم، یک اقتدار ده برابری را به اقتدار محور مقاومت و نیروهای مخلص و مبارز مقاومت اضافه می‌کند و اهالی رسانه نقش اساسی در این زمینه دارند، چرا که اهالی رسانه جزئی از نیروهای مقاومت هستند که با قلم و پیام خود حقیقت رژیم صهیونیستی و حامیان جنایتکار آمریکایی و غربیشان را به دنیا نشان می دهند.

اهالی رسانه با نشان دادن حقیقت آنچه که امروز در مسیر راهپیمایی اربعین بزرگ دشمن شکن میلیونی می گذرد، قطعا مردم دنیا را با این نهضت و حرکت جهانی و بین المللی اربعین حسینی آشنا می‌کنند. مراسمی که امسال صد برابر به دلیل حوادث غزه اهمیت دارد و حاضرین بر دفاع از مظلومین بویژه مردم مظلوم فلسطین تأکید می کنند.

گفت و گو از وجیهه سادات حسینی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha